תורת המנוע נחשב לאחד מתחומי המפתח בתעשיית הפיתוח והייצור האלקטרונית ולתחום הליבה המרכזי בהנדסאות רכב. פלא שבוגרי הלימודים הטובים והמקצועיים ביותר יאיישו תוך עשור משרות טכנולוגיות ניהוליות בחברות מובילות? הנה כל מה ששווה לדעת על התחום שחוגג כבר 150 שנים ועדיין לא מפסיק להתקדם:
גוטליב דיימלר ווילהלם מייבך היו שני פועלים בסדנה של מהנדס המכונות ניקולאוס אוגוסט אוטו. אלו היו שנות ה-70 של המאה ה-19 בגרמניה ודיימלר בדיוק התקדם לתפקיד המנהל הטכני של המפעל, עד שסכסוך בינו למעסיק גרם לעזיבתו. יחד עם חברו מייבך שעזב בסמוך הם הקימו סדנה פרטית לבניית מנועים. המנוע הראשון שפיתחו היה מנוע בערה פנימית – מנוע שהופך אנרגיה כימית לתנועה מכנית. השניים גם פיתחו מאייד (קרבורטור) שמופעל על ידי הצתה מהמנוע.
את המנוע התקינו השניים על האופניים של פול, בנו של דיימלר, שרכב עליהן בהצלחה כעשרה קילומטרים. זה היה למעשה האופנוע הראשון בעולם. בהמשך הרכיבו השניים מנוע משוכלל יותר, שכלל צילינדר על בסיס כרכרה – מה שהיווה את הבסיס למכונית הראשונה. בערך באותו הזמן, גרמני שאפתן אחר ומתחרה עסקי לצמד החברים בשם קרל פרדריך בנץ הציג מספר פיתוחים דומים, עד שהשלושה איחדו כוחות והפכו לחברת מרצדס-בנץ המפורסמת.
תורת המנוע נתפסה מאז ימיה הראשונים במחסן הביתי הקטן של משפחת דיימלר, כתחום מאתגר ומעניין שנמצא על קשת של תחומים נוספים שמשלבים בין עקרונות הנדסיים ופיזיקליים לבין עולמם האינסופי של החדשנות והיצירתיות. תורת המנוע נקשרת כיום למגוון נושאים לימודיים כמו אלקטרוניקה, המרת אנרגיה ובשנים האחרונות גם הנדסאות חשמל שמאפשרת פיתוח מנועי המבוסס על מעגלים אלקטרוניים מתקדמים.
מכיוון שמדובר בתחום שנמצא בפיתוח מתמיד, לימודי התחום בפרט והנדסאות אלקטרוניקה בכלל ממשיכים להתעדכן בהתאם למציאות משתנה ומספקים ללומדים תוכן אקטואלי ואיכותי שמתבסס על מספר זוויות סביב אותו הנושא. כל אלו בשאיפה קבועה להתעדכן בטכנולוגיות החדשניות ולהשתמש בידע המקצועי העשיר בעולמות הייצור והתכנון של מוצרים ממונעים שונים.
הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מעולמנו, כאשר האלקטרוניקה והתקשורת הם תחומים בלתי נפרדים מעולמה היא. מדובר בענף נחשק שכוחו מתגבר בשנים האחרונות ודורש טאלנטים מקצועיים, מדויקים ומיומנים שמספקים שירותי ייצור ופיתוח למערכות אלקטרוניות מתקדמות, לרבות מכשור מנועי. כיום התחום מתבלט כמרכזי ביותר בעולמות התקשורת הלוויינית והסלולרית, התכנות והמחשוב. בכל אחד מהתחומים הללו קיים הנדסאי אלקטרוניקה שעבר מגוון קורסים בתחומים מדעיים כמו פיזיקה וכימיה, אנגלית טכנית, תקשורת נתונים ועוד.
בוגרי לימודי תורת המנוע (המקבלים תעודת הנדסאי אלקטרוניקה) משתלבים בשוק על פי התפקיד שבו התמחו. בוגרים רבים מגיעים לתעשיות ההייטק ולמפעלים טכנולוגיים רבים, בהם תנופת המחקר והפיתוח אדירה. תורת המנוע משמשת גם כליבת לימודי הנדסאות הרכב, כך שבוגרים בעלי הכשרה בתורת המנוע יוכלו לקחת חלק מקצועי משמעותי בשוק הרכב המקומי ולהגיע לתפקידים רבים ומעניינים, מרביתם נושאים במשכורות גבוהות תוך מספר שנות ניסיון בודדות.
במסגרת הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע פרקטי להבנה ותפעול של מערכות מורכבות, לרבות התנסויות מעשיות ביישום הידע התיאורטי ועמידה בפרויקטים שונים במסגרת קורסי הלימוד. תכני הלימודים כוללים מגוון רחב מאוד של נושאים וביניהם מקצועות מדעיים כמו פיזיקה ומתמטיקה, מקצועות מעולם המחשוב כמו תכנות, תקשורת מחשבים ומבנה מחשבים ספרתיים וכן קורסים מעולמות האלקטרוניקה לרבות תורת המנוע, אלקטרוניקה ספרתית ואלקטרוניקה תקבילית.
בוגרי התחום במכללה למינהל צפויים להיקלט במגוון עיסוקים בתעשיית האלקטרוניקה המקומית ולהשתלב במגוון מקומות תעסוקה שהופכים למשמעותיים ונחשקים יותר משנה לשנה.